Seznamte se ...

...aneb pohled pod vývojářskou pokličku

pondělí 21. září 2015

CRM a mobilní odečítač

V předcházejícím příspěvku byl představen nový podsystém Orsoftu Open - CRM. Zajímavé a zároveň praktické využití CRM vzniklo v rámci úlohy ZIS -Zákaznický Informační Systém pro vodohospodářské společnosti.

Pro potřeby ZISu byla vyvinuta speciální úloha pro odečtová zařízení na platformě Android. Mobilní telefon s touto úlohou lze využít pro záznamy o stavu vodoměrů v terénu a po návratu odečítače (tj.zaměstnanec mající na starost odečty vodoměrů u odběratelů) jsou záznamy automaticky přeneseny do ZISu.  Tato úloha však poskytuje i další možnosti.

Představme si situaci: Odečítač  jezdí na kole po odběrných místech a do odečtového zařízení zaznamenává stavy vodoměrů. Tu a tam se však objeví "nenadálá" situace, kterou je třeba zdokumentovat. Například prasklý vodoměr, nebo u vybydleného bytu dokonce otočený vodoměr, který při průtoku odečítá a nikoli přičítá. Tato situace samozřejmě zavdává příčinu k určitému správnímu řízení.

Jak se zachová Odečítač? Vodoměr vyfotí a pak teprve pokračuje ve své obchůzce dále. Po příchodu na vodárnu pošle přes WiFi veškerá data z odečtů odběrných míst do ZISu. Kromě toho také provede synchronizaci fotografií odběrných míst.







Co se s touto synchronizací stane? Fotografie nesmí jen tak někam zapadnout. V rámci synchronizace vznikne u konkrétního zákazníka automatický záznam v CRM o tom, že byla pořízena fotografie odběrného místa a tato fotografie je přímo k záznamu uložena. Lze ji tedy kdykoliv zobrazit.


Kromě všech dalších aktivit týkajících se zákazníka tedy můžeme v CRM  vidět i aktivity spojené s vyfotografováním vodoměru, bazénu, studny (či krásné majitelky nemovitosti).

Připravil Jan Klimeš, senior programátor, Vývoj ERP





Žádné komentáře:

Okomentovat